Nuffnang Ads

Want to know my experience wearing PB..??

Salam & hi everyone! :)

Let's share your experience wearing Premium Beautiful with me ;)

Or else, yang belom pernah ada experience but intend to do so, don't shy2 to ask me ;)

I can share mineeeee ;) bessssssssssssttt ok! ;)

Kamariah

+6019-745 2759

yarmett@hotmail.com

Saturday 4 June 2011

Believe in yourself :)

Ada kawan2 yang bertanya macamana I boleh nak join bisnes PB ni…Tak takot ke sebab modal die agak besar??? Hehehe ;)

Yup! Ramai orang takut nak buat loan untuk bisnes PB ni… Tapi ramai plak yang tak takut nak buat loan kereta. Padahal loan kereta akan susut nilai. Tp kereta tetap kena beli jugak kan??? ;) Penting tu…

Macamana pulak dengan loan untuk berniaga ? patutnya kita tak akan takut sebab bisnes itulah yang akan membawa pembaharuan kepada sumber kewangan kita. Tak salahkan kita mencuba! ;) Yes, tp ramai yg akan menyoal, what if tak ada orang yg nak beli PB ni?? Hadoiii!!! You tak pernah cuba, dah set negativity tu in you mind…Macamana nak berjaya??? Kalau kita jual pada org yg salah, memang la tu silap kite..That’s why dalam biznes ni, kite adakan class2..so that kite boleh belajar to market the good product to the correct people…heheh ;)

Ok, sambung lg cite pasal biznes ni…Biznes PB ni memang special sbb kita tak perlu sewa kedai dan tak perlu hire pekerja. Barang tak pernah luput dan boleh dibawa kemana-mana. Just letak dalam kereta pun boleh kita berniaga di mana-mana sahaja.

Ada orang cakap modalnya terlalu besar. But for me sebenarnya kecik je kalo nak dibandingkan dengan bukak sebuah kedai yang memerlukan sekurang-kurangnya 50K, Francise 100k keatas, stesen minyak 250K, pendek kata semua perniagaan memerlukan modal. Logik kan, kalau modal besar untung pun besar dan modal kecil untung pun kecil. Nak yang mana? Pilih sendiri. Kedua-duanya pun ada kebaikan dan keburukan. Baik kita ambil kebaikan secara maksimum dan buruk/kerugian kita minimumkan.

Realitinya kita mesti yakin dan percaya. Camana nak bentuk kepercayaan tu?? Yess!! Caranya dengan merobohkan tembok penghalang “kepercayaan”. Fikir secara mendalam, tenangkan fikiran keluarkan apa-apa sahaja ketakpercayaan tadi menjadi percaya dan yakin bahawa kita “BOLEH LAKUKAN” dan mempunyai keinginan.

No comments:

Post a Comment